הקושי בהשתלבות אנשים בעלי צרכים מיוחדים

5 דק' קריאה

בעולם שלנו, לא כולם נולדים שווים, יש הנולדים בריאים ויש הנולדים עם צרכים מיוחדים. יש הנולדים בריאים ועקב מחלות או תאונות מצטרפים לאוכלוסיית הצרכים המיוחדים.

ישנם סוגים שונים של קשיים בקטגוריית הצרכים מיוחדים, המוכרים ביותר הם: בעלי קושי נפשי, קושי פיזי, לקות ראייה או עיוורים, לקויי שמיעה או דיבור.

ב -13 בדצמבר שנת 2006 התקבלה החלטה באום עליה חתמו רוב מדינות העולם בדבר זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלויות, כמובן שגם מדינת ישאל חתמה. משרדים רבים הוקמו על מנת לעזור לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ביניהם משרד הכלכלה ומשרד הרווחה. 

מדינה דמוקרטית אשר חורטת על דגלה את השוויון חייבת לדאוג לאוכלוסיה זו ושילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים הוא חשוב מאין כמוהו.

אולם במציאות של ימנו, קשה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים למצוא את עצמם בתוך סביבה רגילה,הקושי העצום בהתנהלות בחיי היום עקב הקשיים האובייקטיביים שלהם הם חלק קטן מהקשיים אליהם הם נחשפים בחיפוש העבודה. כל אדם צריך להסתכל על השונה, לכבד אותו ולתת לו הזדמנות.

היום המוטו הוא לשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בחברה, ומי שאין באפשרותו לשלב לוקח על עצמו לתרום לחברה,ישנם דרכים לעזור לתרום, לאמץ מקום המעסיק אנשים בעלי צרכים מיוחדים או לרכוש מתנות ממקום שמעסיק אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

על פי נתוני הלמ"ס אנשים עם צרכים מיוחדים מרגישים בודדים יותר מתמודדים עם קשיים כלכליים ועם אפליה.

להלן חלק מנתוני הלמ"ס כפי שפורסמו לאחרונה

בני 20 ומעלה עם מוגבלות תפקודית חמורה:

15% מבני 20 ומעלה כ-80 אלף איש יש מוגבלות תפקודית חמורה כלשהיא.

10% מתקשים מאוד או שאינם יכולים ללכת או לעלות במדרגות כלל

50% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בגיל 25-54 מועסקים לעומת 81% בשאר האוכלוסיה.

15% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בני 20-64 חשים בדידות לעיתים קרובות לעומת 3% בקרב השאר.

14% מהאנשים עם מוגבלות חמורה חשו אפליה בשל מוגבלותם בשנה האחרונה.

לא נוכל להיות אדישים ולהשאיר אותם מאחור

חברות אשר מעסיקות עובדים יכולים לרכוש מתנות לעובדים לימי הולדת וכן מתנות לחגים , מתנות לראש השנה, מתנות לפסח, מתנות לשבועות, מתנות לפורים ובכך לתרום את חלקה לקהילה.

עמותת מקום קטן בלב לקחה על עצמה להקים עסק שבו תוכל לתת הזדמנות ולשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בעבודות המתאימות לקשיים שלהם.

על מנת לעזור לנו להעסיק אותם, אתם מתבקשים לרכוש מאיתנו מתנות, גם ליהנות מהמתנות וגם לתרום לקהילה.