חג הפסח המסורתי

5 דק' קריאה

פסח הוא אחד החגים הגדולים והמשמעותיים ביותר שייש בישראל.

פסח במשפחה

כחודש לפני ליל הסדר טורחים ומנקים את כל הבית, מנקים ארונות, מפנים בגדים, מסדרים מפרקים מנקים כל פינה בקיצור הופכים את כל הבית למקום נקי ומסודר יותר מכל השנה. לכבוד ליל הסדר רוכשים בגדים חדשים נעלי נשים חדשות, מגיעים מוכנים לערב השיא הלא הוא ליל הסדר.

טורחים על מאכלים מיוחדים, כל אחד מקבל משימה להכנה ואז ביום הנכסף משפחות משפחות מתקצבים לארוחת חג מרשימה בה כמעט כל עם ישראל חוגג, פוגשים את כל המשפחה המורחבת וחוגגים. יש משפחות שהיחד חונק ויש משפחות שרק מחכות למפגשים כאלו. ארוחת החג מורכבת ממטעמים מכל מיני עדות הכל בהתאם למשפחות המתארחות, כך שאפשר למצוא לצד דגים חריפים, גפילדפיש ולצד ירקות מבושלים ברוטב חריף, צימס.

עוד אתגר בארוחת החג היא ארוחה ללא לחם מקמח, למרות שבשנים האחרונות ניתן למצוא מתכונים רבים של לחמים עם קמחים המותרים לאכילה בפסח כמו קמח תפוחי אדמה, קמח תירס והמפורסם מכולם קמח מצות. בשנים האחרונות ישנה התעוררות צמחונית וטבעונית והרבה משפחות מרכיבות ארוחה ללא תפריט בעלי חיים בתוכה, זוהי משימה מורכבת אולם ניתנת לביצוע ויותר ויותר משפחות בוחרות לאכול מוסרי.

האורחים מגיעים עם ידיים עמוסות באוכל אם זה תפריט בשרי או תפריט צמחוני או תפריט טבעוני הכל תלוי בהרכבי המשתתפים. רק על דבר אחד אין ויכוח, המתנות בדרך כלל לא  מגיעים ללא מתנה לפסח, כולם קונים לכולם המארחים קונים לאורחים, האורחים קונים למארחים וגם לאורחים האחרים וזה הופך את החג לחגיגת מתנות גדולה.

פסח בעבודה

רוב רובם של העובדים בישראל מקבלים מתנות לשני חגים עיקריים מתנות לפסח ומתנות לראש השנה, חלק מהעובדים יקבלו תלושים איתם יוכלו לרכוש אוכל, בגדים, מתנות מה שיחליטו. חלק מהחברות מבקשות לתת לעובדים שלהם מתנה, לאחרונה גוברת הדרישה למתנה עם ערך מוסף, בה בוחרות חברות לתת לעובדים שלהם מתנה שהיא גם תרומה לקהילה.

מהי מתנה עם תרומה לקהילה?

מתנה מעמותה שמעסיקה אנשים בעלי צרכים מיוחדים הנה מתנה עם תרומה לקהילה. בחרתם לרכוש לעובדים שלכם מתנה עם תרומה לקהילה, אתם מוזמנים לפנות לעמותת מקום קטן בלב, נשמח להעניק לכם שירות ויחס חם ולעזור לכם לבחור מתנה מתאימה לעובדים שלכם.

איזה מתנות אפשר לקנות בפסח?

מבחר מתנות רב ניתן למצוא בעמותת מקום קטן בלב לפסח. מארזים המגיעים בקערות במבוק, קערות נירוסטה  עמוסות ביין ושמן זית, שוקולדים, מארזים עם ממרחים מתוקים, מארזים עם ממרחים מלוחים. תיקים, צידניות. כל מה שתרצו

מוזמנים להתרשם ממגוון המתנות לחגים של עמותת מקום קטן בלב:

מתנות לפורים

מתנות לחנוכה

מתנות לטו בשבט

מתנות ליום המשפחה

מתנות ליום האישה

מארזים לפסח

מתנות לראש השנה

מתנות לפסח