ט"ו בשבט חג האילנות

5 דק' קריאה

טו בשבט הגיע חג האילנות. זהו משפט מתוך שיר אשר מוכר לכל ילד וילדה בישראל.

כל חג מאופיין עם הסמלים שלו, בראש השנה יהיה תמיד מארז עם מתוק, בפסח נשתדל שהמארז יהיה עם אגוזים, בפורים משלוח מנות מתוק, בחנוכה נרות גפרורים וכמובן גם מתוקים,  ובחג האילנות, נבחר להציג לפניכם מתנות עם פריחה, עם התחדשות ולכן בחרנו בזרעים וצמחים . טו בשבט זהו בדיוק החג המתאים לפריחה. להלן מתנות קטנות מושלמות המתאימות בדיוק לט"ו בשבט:

זרעים – מבחר אריזות זרעים של פרחים עם צבעים מרהיבים. מבחר אריזות זרעים של תבלינים עם ריחות משכרים.

אדניות – מיני אדנית עם פרחים בצבעים מרהיבים או אדנית עם זרעים בריחות משכרים.

מיני עץ האהבה – מוצאו מדרום אמריקה,  נקרא כך בשל צורתו המיוחדת, גזעו הרחב, הוא יוצר דמויות פיסוליות של אהובים שלובי זרועות חבוקים יחדיו. העץ לא אחיד, כל גזע בצורתו שונה ונראה מכל כיוון בצורה אחרת, לכן כל אדם יוכל לראות בדמיונו את הדמות שהכי מעניינת אותו. עץ קל לגידול, מתאים לבית או למשרד, רצוי פינה מוארת.

מיני עץ השפע –  קיבל את שמו בשל העלים שלו והם רבים קטנים ועגולים המזכירים מטבעות כסף. לפי תורת הפנג שוואי צמח זה מביא איתו שגשוג ברכה וכסף, העלים הירוקים מסמלים שמחה ואנרגיה טובה. זהו עץ קל לגידול, מתאים למשרד וגם לבית, צריך אור. השקיה, בקיץ אחת לשבוע, בחורף אחת לשבועיים וחצי.

עצים ועציצים נוספים לט"ו בשבט

מיני עץ זית עץ זית המסמל את השלום גם צמח זה זקוק לשמש למשך 3-4 שעות ביום. השקיה פעמיים בשבוע בקיץ, פעם בשבוע בחורף.

סקולנטים מרהיבים בכל מיני גדלים וצורות, הסקולנטים הם צמחים מאוד הישרדותיים ויחזיקו מעמד גם עם מעט השקיה, יש להם את היכולת לאגור נוזלים ולהשתמש בהם בימים יבשים.                  

למתנה פורחת כזו ישנה השפעה רבה על המקבל, זה מתנה עם מסר של לבלוב פריחה והצלחה. ניתן גם לצרף למתנות הפורחות מארז עם פירות יבשים, שזהו גם אחד מסמלי החג.

בעמותת מקום קטן בלב מועסקים אנשים בעלי צרכים מיוחדים באריזת המתנות, רכישת המתנות מהווה תרומה לקהילה. אנו בעמותת מקום קטן בלב, נשמח לתת לכם שירות, להתאים עבורכם את המתנה המושלמת לט"ו בשבט. אתם מוזמנים להתקשר אלינו, אחד הנציגים שלנו יעזור לכם בבחירת המתנה המושלמת בעבורכם לחג.