כנס מדברים אוטיזם

5 דק' קריאה

השבוע ובשבוע שעבר נערך באוניברסיטת תל אביב כנס החמישה עשר של "מדברים אוטיזם" בו הוצגו במשך יומיים הרצאות וסדנאות בנושא אוטיזם. הוזמנתי על ידי יושבת ראש הכנס: גב' רחלי לאה יעקב, להשתתף בכנס ואכן הגעתי והשתתפתי בכנס, מלבדי היו עוד  500 איש.

מצורף קישור לדף הפייסבוק של מדברים אוטיזם – https://www.facebook.com/autism.confer/?ref=br_rs                         

ביום הראשון היו מגוון רחב של סדנאות לבחירה בשני מושבים אשר אפשרו למשתתפים לבחור בעצמם את הסדנה שהכי מתאימה להם.

ביום הראשון של בחירת ההרצאות במושב הראשון התלבטתי מאוד בן שני סדנאות:  הסדנה של גב' אלונה ירדן: הורות מאושרת לתאומים אספרגרים לבין הרצאתה של דוקטור נורית הגרמן בנושא: התערבות  מוקדמת לקידום איכות האינטראקציה בין הורים ופעוטות עם קשיים בעיבוד חושי ויסות עצמי ותקשורת.

בחרתי ללכת להרצאה של גב' אלונה ירדן  (מחברת הספר המדריך לגידול ילדים עם תסמונת אספרגרים) אשר צירפה להרצאה את שני בניה התאומים המקסימים שסובלים מתסמונת אספרגר. אלונה העבירה את ההרצאה בצורה קולחת מצחיקה ובשילוב מדהים של בניה בתוכן ההרצאה הילדים אשר ביניהם גם פערים שותפים פעילים להרצאה, לדעתי נותנים המון המון תקווה להורים של ילדים אוטיסטים.

אני שמעולם לא נחשפתי לאוטיזם הייתי מוקסמת מהדרך שבה בחרה אלונה לשתף אותנו בחייה ובחיי משפחתה ולהציג לנו בעיות ופתרונות בדרך לא שגרתית ומעניינת. במושב השני בחרתי  ללכת להרצאה "לדבר עם ילדים על אוטיזם" עם המרצה מירי אשכר ביטון שהיא גם אמא לילד אוטיסט וגם  מטפלת בהורים לילדים אוטיסטים הפאנל היה מעניין ביותר, חלק מהמשתתפים היו מטפלים וחלק הורים וחלק גם וגם, כל אחד מהמשתתפים חשף את המקום שהביא אותו למפגש, אכן היה מפגש עם המון רגשות.

ביום השני היה פאנל באולם אחד אשר בו התחלפו מידי כשעה וחצי המנחים. זה היה יום גדוש הרצאות בחרתי בשתי הרצאות.

האחת: טיפול בקנאביס רפואי לילדים ובוגרים עם אוטיזם. מרצה: גברת אביגיל דר. על השילוב של קאנביס לעזרה לאוטיזם, ההרצאה הייתה מעניינת ומורכבת הוסבר בה כי לחלק מהלוקים באוטיזים ניתן למצוא מרגוע בצריכה מבוקרת של שמן הקנביס, תוצאות ראשוניות מבטיחות מאיסוף נתונים הנעך בשיתוף המעבדה לחקר קנבינואידים בטכניון.

ההרצאה השנייה: שבחרתי להיות בה היא אבחנה מאוחרת – סיכונים והזדמנויות. גילוי אוטיזם בגיל מאוחר, על אנשים אמיצים שהרגישו כל השנים שהם שונים ובחרו להעיז וללכת לבדוק או שנעזרו באחד מבני המשפחה שילווה אותם לבדיקה, הגילוי שהם אוטיסטים והתמודדות עם הגילוי וכן החוויות שחוו במשך כל חייהם שמסביר להם את השונות שלהם במהלך כל חייהם.

היום הזה נתן לי הרבה מידע  שלא ידעתי על אוטיזם, היה חשוב היה לי ללמוד את ­­­הנושא ולבדוק שילוב של אוטיזם בסטודיו של עמותת מקום קטן בלב .לסיכום 2 הימים המרוכזים האלו הראו לי פתח ולימוד על אוטיזם ההתמודדות הקשיים מכל ההיבטים הורים – מטפלים – מטופלים.­