מהו חג הפסח?

5 דק' קריאה

פסח הוא אחד משני חגים גדולים שחוגגים היהודים. אפשר להסתכל על החג ועל ההכנות שבאות לפניו , פסח בכל  מיני היבטים

פסח בתוך המשפחה

הניקיון – בפסח אנו נוהגים לנקות את הבית בצורה יסודית מאוד. מעבר לניקיון הרגיל שאנו עושים כל הזמן, בפסח אנו מקדישים זמן רב יותר לניקיון עוברים בכל הפינות, עושים סדר בארונות, מנקים תריסים וחלונות בקיצור הופכים את הבית.

הלבוש – בדרך כלל לכבוד חג הפסח רוכשים בגדים חדשים, חגיגיים גם אם לא בתקציב גבוהה, הרי כולם נפגשים ואין חגיגי יותר מלבוא עם בגד חדש.

המתנות – נהוג בפסח לרכוש מתנות, הן מתנות למארח בערב החג והן מתנות לבני המשפחה, מבצעים רבים ישנם בחנויות המתנות הן מציעות מבחר רב של מתנות לפסח, מתנות לכל גיל.

הכנת ערב חג – חג זה מיוחד מאוד, בו יושבת כל המשפחה מסביב לשולחן בדרך כלל זו המשפחה המורחבת לעתים גם חברים, ארוחת החג היא מרכיב מאוד חשוב. טורחים רבות על מנת שהאוכל יהיה מעניין טעים ומבחר רב, כן שוקדים על קינוחים טעימים. קישוט שולחן החג גם תופס מקום נכבד בהכנות לאירוח, המפות המפיות והסטים כולם נבחרים בקפידה כך שארוחת החג תהיה מושלמת עבור כולם.

קריאת ההגדה – ההגדה היא חלק נכבד מערב החג, כולם יושבים מסובים לשולחן מחלקים את ההגדות ומתחילים בקריאה, קריאת ההגדה לוקחת חלק נכבד מהערב, בדרך כלל קוראים כל המסובים לשולחן עם דגש על הילדים (שיודעים לקרוא כמובן) אשר מקבלים קטעים קצרים מתוך ההגדה כאשר ההורים מביטים בנחת. ההגדה מכילה גם שירים, כך שערב נחמד עם קריאה ושירה עובר על כל המסובים סביב השולחן.

פסח בעבודה

ערב חג פסח הוא בדרך כלל יום חופשה, בחלק מהמקומות כן נדרשים העובדים להגיע לעבודה ואז היום הוא יום עבודה קצר. לקראת פסח יקבלו העובדים מתנה ממקום עבודתם, ישנם מבחר רב של מתנות שאפשר לתת בחג הפסח, כאשר בוחרים לתת מתנה בדרך כלל יתנו לעובדים יין ושוקולד, זו המתנה הרווחת ביותר בחג,  גם כאשר מקום העבודה בוחר לתת לעובדים תלושים או כרטיס נטען הוא בדרך כלל יצרף למתנה מארז עם סוכריות או בונבוניירה מתוקה.

חברות שמחליטות לתת לעובדים מתנה לפניהם פורשים המון אפשרויות של מתנות: כלי בית , מוצרי חשמל, מארזים מתוקים, מארזי יין יש כל כך הרבה אפשרויות עד שקשה לבחור.

בעמותת מקום קטן בלב ניתן למצוא מתנה בכל תקציב, נוכל להתאים עבור העובדים שלכם בדיוק את המתנה עליהם חלמתם, התקשרו אלינו, ספרו לנו מה אתם אוהבים, מה התקציב שלכם למתנה, כמה עובדים יש לכם, ואנו נשלח לכם מגוון אפשרויות, אנו בטוחים כי תמצאו את המתנה המושלמת לעובדים שלכם. בעמותת מקום קטן בלב מעסיקים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בייצור/אריזת המתנות, רכישת המתנות מהווה תרומה לקהילה.

מוזמנים להתרשם ממגוון המתנות לחגים של עמותת מקום קטן בלב:

מתנות לפורים

מתנות לחנוכה

מתנות לטו בשבט

מתנות ליום המשפחה

מתנות ליום האישה

מארזים לפסח

מתנות לראש השנה

מתנות לפסח