מתנות לפסח – משחקים לחג

5 דק' קריאה

אחד החגים הכי נחשב לעם היהודי הוא פסח.חוגגים אותו בכל בית גם בישראל וגם מחוצה לה, בכל יבשת, ארץ ועיר חג הפסח נחגג על ידי היהודים.זוכרים את יציאת מצרים זוכרים את היציאה מעבדות לחירות. את האותות והמופתים שעברו בני ישראל בדרך אל הארץ הזו, בדרך אל החופש.על מנת לציין את פסח עורכים שולחן חג אשר מכיל מאכלים ספציפיים לכל עדה אולם לכולם יש מכנה משותף והוא אוכל ללא חמץ, ללא קמח, על שום האוכל שאכלו בני ישראל במצרים.רבות דובר על ההכנות לחג זה, מלבד האוכל נהוג לנקות את הבית מכל החמץ, לסדר ולמרק.ויחד עם זה מגיעה תוספת שהצטרפה במאה האחרונה שהיא מתנות לפסח. האחרונות שהיא מתנות לפסח הפכה ללהיט.

בעמותת מקום קטן בלב הוחלט השנה לפתח משהו חדש מדליק שייתן מענה לחג, יכול לתת מענה לערב החג או להמשך ימי החופש.

העמותה פיתחה שני משחקים שמתאימים הן לילדים והן למבוגרים

המשחק הראשון הוא סודוקו – עם 6 לוחות בהם מופיעים דמויות מצרים ומההגדה, ניתן יהיה לראות שם את הרביעייה המפורסמת מההגדה, חכם, רשע , תם ושאינו יודע לשאול לצד מרים ובת פרעה. על המחשקים יהיה להרכיב בכל קוביה 6 מהדמויות מבלי שהדמויות יופיעו פעמיים בקוביה בטור לאורך ובטור לרוחב.

במשחק השני, פדוקו – פאזל סודוקו מכות מצריים, שהוא מורכב יותר ומתאים לכל הגילאים, ישנם 9 לוחות בהם מופיעים 9 ממכות מצרים, דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, ברד ארבה חושך. על המשחקים יהיה להרכיב 9 לוחות בהם מופיעים כמובן המכות לפי ההוראות, ולאחר מכן להשלים את המספרים של הסודוקו או להשלים את הפאזל, זה משחק קשה, כי צריך להתאים מספר וגם תמונה, ניתן לפשט אותו לגילאים קטנים יותר ולתת לכל ילד קוביה של מכה ולנסות להתאים לה הפאזל ואחכ להרכיב את כל המכות. זהו בהחלט משחק מאתגר!

אז אם חשקה נפשכם במתנות לפסח באווירה אחרת, לא עוד שוקולד יין ומארזים, בעמותת מקום קטן בלב תוכלו למצוא את המתנות לפסח המיוחדות האלה.המשתקמים בעמותה עומלים לחלק ולארוז לכם את כל חלקי המתנות לפסח. זוהי עבודת נמלים לא קלה במיוחד להם.אך אם חשקה נפשכם במתנה הכוללת יין ושוקולד כמיטב המסורת, אזי צירפנו למארזים אלו גם את המשחקים וכך תוכלו להעניק לעובדים שלכם מתנות לפסח שיכללו גם מארז עם יין ושוקולד וגם משחק מדליק לפסח.בעמותת מקום קטן בלב מועסקים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בייצור ואריזת מתנות, רכישת המתנות מהעמותה מהווה תרומה לקהילה.

מוזמנים להתרשם ממגוון המתנות לחגים של עמותת מקום קטן בלב:

מתנות לפורים

מתנות לחנוכה

מתנות לטו בשבט

מתנות ליום המשפחה

מתנות ליום האישה

מארזים לפסח

מתנות לראש השנה

מתנות לפסח