מתנות לראש השנה – כל מה שצריך לדעת

5 דק' קריאה

ראש השנה ממש בפתח ואיתו הרצון להעניק מתנות לראש השנה לעובדים, לחברים ובני משפחה. אין ספק כי מדובר על משימה שאינה פשוטה, הרי בשוק קיימים סוגים וסגנונות שונים של מתנות, כמו גם תקציבים שונים, ולכן האתגר בהחלט לא פשוט. ההתלבטות במקרים אלה נעוצה בשלושה פרמטרים עיקריים; התקציב שעומד לרשותנו לטובת רכישת המתנה, סגנון המתנה המועדף והתאמת המתנה לגילו לצרכיו של המקבל. אז בואו נראה כיצד צולחים את שלושת הפרמטרים ומוצאים את המתנה המושלמת לכל אחד.

נתחיל בהגדרת תקציב למתנה

כאשר מדובר על רכישת כמות מצומצמת של מתנות לראש השנה, כמו לבני משפחה וחברים, הדבר פשוט יותר, משום שהכמות קטנה וודאי נרצה להעניק את הטופ שבטופ ליקירנו מבלי להתחשבן על תקציב מסוים. יחד עם זאת, כאשר מדובר על רכישת מתנות לכמות גדולה של אנשים, כמו לעובדים, למתנדבים וכו', דבר יצריך מכם להגדיר תקציב מראש כדי שלא ללכת לאיבוד בין כל האפשרויות.

טיפ קטן – בעת בחירת התקציב, מומלץ לבחור סכום מסוים שיכלול את ההוצאה הכללית, ולאחר מכן לחלק את התקציב על פי כמות מקבלי המתנה.

בחירת סגנון המתנה

ניתן לומר כי בחירת סגנון המתנה היא הקשה ביותר, כיוון שישנם סוגים שונים של מתנות, החל ממתנות יוקרה כמו מארזי יין מפוארים ועד מארזים קטנים ש שוקולדים ואולי כלי בית או ציוד למחנאות. בבחירת סגנון המתנה כדאי לייחס חשיבות לגילאי מקבלי המתנה וגם לפי המין שלהם, האם מדובר על גברים או נשים, אנשים מבוגרים או צעירים. כדאי לבצע ממוצע של הגילאים ואז לקבל החלטה נבונה יותר.

התאמת המתנות למקבלים

חשוב מאוד להתאים את המתנות על פי אופי המקבלים, הן מבחינת הגיל שלהם, מצבם המשפחתי ועוד. לדוגמה, אם מדובר על חבר'ה צעירים, כדאי לבחור מתנות המתאימות להם כמו גאדג'טים, ציוד משרדי, ציוד לים ולמחנאות ועוד. לעומת זאת, אם מדובר על אנשים מבוגרים, כדאי לבחור מתנות המתאימות לגילם כמו כלי מטבח, מפות וכו'. בכל מקרה, תוכלו להתייעץ עם העובדים לגבי בחירת מתנות לראש השנה, הם וודאי יוכלו לכוון אתכם וכך לאפשר לכם לבחור את המתנה המתאימה להם ביותר.