תלושי חג או מתנה לראש השנה, מה עדיף?

5 דק' קריאה

חג ראש השנה ממש בפתח ואיתו המנהג המסורתי להעניק לעובדים מתנה לכבוד החגים. העובדים, באופן טבעי ממתינים בכיליון עיניים למתנה, כדי לאפשר להם ללכת לביתם לחופשת החג עם חיוך על השפתיים. אין ספק כי משימת רכישת המתנות אינה קלה עבור המארגנים, הרי מצד אחד ההיצע הוא רב, ומצד שני הם מעוניינים לגוון מידי שנה את סגנון המתנה כדי להפתיע את העובדים.

רוב הארגונים והחברות מעניקים חבילות שי שונות לראש השנה, וחלקם מעניקים תווי שי לחנויות מסוימות. יש כאלה גם שמגדילים ראש, ומעניקים גם תווים וגם מתנה רשמית עטופה יפה.

מארזים מפנקים – ההנאה מובטחת

אין ספק שרכישת מתנה אישית לראש השנה היא אינטימית יותר ומאפשרת לכל המשפחה ליהנות מהמתנה. לרוב, מארזי החג יכילו יינות, שוקולדים, כלי בית וכו', כך שגם המבוגרים וגם הילדים יוכלו ליהנות ממנו. מקומות עבודה רבים מרכיבים מארזים, כלומר הן בוחרות מה המארז כיל. לאחר מכן אורזים כל מארז בנפרד עם סרט יפה או קופסה מיוחדת ומעניקים לכל עובד. לקופסה יש בהחלט את אפקט ההפתעה, ולכן היא המומלצת ביותר.

המגוון כאמור הוא פקטור משמעותי, שהרי ניתן אף להעמיד לרשות עובדי החברה אפשרות בחירה, כלומר לבחור בין סט סכום לבין סט מפות, או אולי בכלל סירי בישול איכותיים. אם כך, מארזים לראש השנה הם בהחלט מוצר מבוקש המאפשר לכל עובד ליהנות ממנו עד בלי די.

תלושי חג, הן האופציה השנייה, כאן אין את אפקט ההפתעה, היא פחות אישית פחות יצירתית, אך לתלושים יש יתרונות משלהם. התחושה היא שהעובד קיבל כסף מהבוס, אך הוא מוגבל לחנויות מסוימות. במידה והתלושים מוגבלים לרשת אחת, הדבר יכול להיות מאכזב, כמו גם לעיתים התלושים אינם מתקבל בברכה בחנויות מסוימות, כלומר פחות מערכם המקורי. דבר נוסף, לתלושים יש תוקף מסוים, מה שלא קיים במתנות יצירתיות.

לסיכום, מתנות וגם לתלושים לחג יתרונות משלהם. חבילות ומארזים מושקעים ומפנקים בהחלט מעניקים מקום ליותר יצירתיות, ולהם יחס אישי ואינטימי יותר ביחס לתלושים. חשוב להבין כי יחס אישי הוא בהחלט דבר מתבקש במערכת היחסים בין עובד למעביד.